Ćwiczenia w domu

Istnieją różne, znacznie tańsze alternatywy przyrządów do ćwiczeń znanych z siłowni. Nie potrzeba karnetu ani dużego wkładu finansowego, by móc ustalić dla siebie plan treningu zarówno związany ze spędzaniem go w całości w domu jak i zakładający, że skorzystamy z ładnej pogody, by trenować na zewnątrz.

Jak ćwiczyć w domu?

Ławeczka do ćwiczeńRower, nordic walking, jogging czy nawet zwykły spacer mogą okazać się znakomitym sposobem na codzienną porcję ruchu są lepsze niż bieżnia treningowa. Dają również szansę na zajmowanie się aktywnością fizyczną w towarzystwie członków rodziny, a to sprzyja wzajemnej motywacji i zachęca, by nie rezygnować z ćwiczeń. Pies także ucieszy się z długiego spaceru i okazji do pobiegania w naszym towarzystwie. Inną rzeczą, z którą nie może się równać orbitrek treningowy jest jazda na rolkach i łyżwach, w czasie której aktywne są wszystkie mięśnie dolnych partii ciała. Ramiona również są zajęte, ponieważ służą do utrzymania równowagi. Zwykła skakanka również w sporym stopniu wpływa na wiele mięśni, a do tego poprawia koordynację ruchową. Z kolei do ćwiczeń siłowych wcale nie jest potrzebna ławka na siłownię. Choć w domu trudno znaleźć miejsce do podnoszenia sztangi, to z hantlami nie będzie już takiego problemu. Zwykłe prace domowe i około domowe także mogą okazać się nieocenione. Własnoręcznie wykonany remont, pocięcie drewna na opał czy zbudowanie domku na drzewie dla dzieci – wszystkie te prace angażują różne mięśnie i gwarantują przyrost masy mięśniowej.

Panie natomiast docenią wideoprogramy poświęcone różnym ćwiczeniom, które mogą czasem wymagać np. skakanki lub dużej piłki. Mogą ćwiczyć w domu wtedy, gdy jest to dla nich wygodne, obserwując jak ćwiczenia wykonują osoby zaangażowane w dany program i wybierając te, które uznają za potrzebne, jeśli trening nie jest skupiony na konkretnej części ciała.