Jakie pasty sprawdzą się najlepiej?

 

Jako wulkanizator z wieloletnim doświadczeniem, cieszę się dużym zaufaniem wśród moich klientów. Dlatego wielu z nich prosi mnie o radę, jak dbać o opony i jakich środków używać do ich montażu w przypadku, kiedy złapią gumę na drodze. Chętnie podzielę się tą wiedzą w poniższym wpisie.

Pasty do montażu opon

pasta montażowa do opon białaOd kiedy w Polsce wprowadzono przepisy, dotyczące stosowania czujników ciśnienia TPMS, we wszystkich pojazdach dopuszczonych do ruchu ulicznego, montaż opon wymaga stosowania specjalnych past i płynów, ułatwiających nałożenie opony na obręcz. Używanie takich specjalistycznych środków, zapobiega zanieczyszczaniu i zatykaniu czujników ciśnienia w trakcie montażu opony, pomaga uszczelniać połączenie opony z obręczą, zapewniając odpowiedni ślizg w czasie długich odcinków wysokiego tarcia między oponą a obręczą. Jeśli montujemy oponę w starym samochodzie, w którym obręcze zostały zaatakowane przez korozję, należy połączyć pastę z uszczelniaczem, który zapełni skorodowany obszar, zapewniając dobry poślizg w czasie montażu. W większości pojazdów wykorzystywana jest pasta montażowa do opon biała, czyli uniwersalna. Świetnie nadaje się ona do montażu opon w samochodach osobowych, bez skorodowanych obręczy. W pojazdach rolniczych i przemysłowych, w tym w pojazdach ciężarowych, stosuje się gęstą zieloną pastę montażową. Czerwona pasta montażowa jest przeznaczona do stosowania przy obręczach skorodowanych, w samochodach osobowych. Pastę czerwoną montażową stosujemy samą, ponieważ zawiera ona substancje uszczelniające.

Wszystkie pasty montażowe są szybkoschnące, po nałożeniu zostawiają cienką, przezroczystą, woskową warstwę, która jest słabo widoczna. Nie polecam stosowania past zawierających substancje ropopochodne, ponieważ degradują one gumę. Do demontażu stosujemy tę samą pastę, co przy montażu.