Pozycjonowanie stron – cechy dobrego copywritera

Copywriter i pozycjonowanie – moc treści w internecie

pozycjonowanieCopywriter to dość nowe sformułowanie wywodzące się z języka angielskiego. Nie oznacza to jednak, że jest to zawód, który wykształcił się stosunkowo niedawno. W zasadzie copywriterzy, a w zasadzie zawód copywritera istnieje od dawna, chociaż wcześniej miał różne nazwy. Twórca tekstów, redaktor, pisarz.

Chodzi tutaj głównie opisanie, ale nie twórcze pisanie literatury, tylko teksty, które zostaną umieszczone w Internecie. Istnieją różne rodzaje tekstów Internetowych, których głównym celem jest pozycjonowanie. Czasem treść nie odgrywa większego znaczenia, bo dany tekst ma być użyty tylko do opisu katalogów i liczą się tylko słowa kluczowe, ale wciąż jakaś poprawność i jednolitość tematu jest ważna. Copywriter może być zatrudniony w firmie zajmującej się tylko pisaniem tekstów i pozycjonowaniem, może też samodzielnie szukać zleceń, co jest dość popularne. Poza tym coraz częściej największe firmy zatrudniają copywriterów do swoich zespołów marketingowych. Dzięki temu oszczędzają na zatrudnianiu firm zewnętrznych. Nie każda firma potrzebuje takiego copywritera, ale dla niektórych jest to świetna inwestycja, tym bardziej, jeśli chodzi, o jakość tekstów, to żeby były dobrze i jasno napisane. Jeśli firma zatrudnia firmę, a teksty Pisza różni copywriterzy, także jakość i wygląd artykułów jest innych, co nie ma dobrego wpływu na wizerunek firmy. Ponieważ pisanie tekstów brzmi ciekawie wiele osób podejmuje się takiej pracy, sądząc, że bycie copywriterem wcale nie jest trudne. Niestety jest to bardzo mylne spostrzeżenie. Nie można zaprzeczyć, że copywriter musi być wszechstronnie wykształcony i zaznajomiony z każdym tematem. Jeśli przy każdym zleceniu będzie musiał analizować tematykę, to raczej dużo nie zarobi na swojej pracy. Ważne jest też szybkie pisanie na klawiaturze.

Litera po literce jednym palcem? Ta praca odpada. Tutaj liczy się prędkość, bo niejednokrotnie na zlecenie jest tylko kilka godzin. Nie można też zapominać o dobrej organizacji. Jeśli copywriter nie umie zorganizować sobie czasu, zlecenie, które wykonałby w 2-3 godziny, będzie robił przez cały dzień.

 


Źródło: http://pikseo.pl/