Promowanie nowej firmy? Daj się zobaczyć, poznać i polubić!

ulotkiPolski kodeks pracy, a raczej realia zatrudnienia należy poddać niezwłocznym i gruntownym poprawkom, by uciąć zasłanianie się śmieciowymi umowami, zatrważająco niskie zarobki i rosnące bezrobocie. Ci, którzy nie chcą czekać na lepsze czasy, a etat nie gwarantuje już im stabilizacji finansowej i bezpieczeństwa mogą pomyśleć o założeniu własnej działalności. Na tzw. rozruch potrzebne są dosyć duże środki finansowe, ale te coraz częściej uzyskać można za sprawą unijnych czy samorządowych dopłat.

„Na swoim”, zwłaszcza na starcie, trzeba będzie zapomnieć o regulowanym czasie pracy i dużych zyskach. Przez pierwsze kilka miesięcy lepiej inwestować w reklamę, np. druk ulotek lub stworzenie strony internetowej niż odkładać każdą zarobioną złotówkę. Działania promocyjne dopasować trzeba do skali samego przedsięwzięcia i oczekiwań potencjalnej grupy odbiorców naszych towarów lub usług.
Pewne jest, że uwagę lokalnej społeczności przyciągną znaczne rabaty na otwarcie czy też konkursy z wartościowymi nagrodami. Warto zaplanować kilka dni takich atrakcji lub zdecydować się na cykliczne, tematyczne akcje. Witryna internetowa, reklama w prasie i radio, a także aktualizowane co jakiś czas ulotki są natomiast kanałem komunikacji między Tobą a przyszłym kontrahentem. Materiały promocyjne to wizytówka marki.
Trzeba dopilnować, by były w każdym calu profesjonalne, jasno sformułowane, zachęcające. Drogim, choć przynoszącym fenomenalne rezultaty, sposobem na szybką reklamę są wielkoformatowe plakaty miejskie i elektroniczne tablice ogłoszeń.

Ich treść ludzie przyswajają zazwyczaj mimowolnie, kilkukrotnie w ciągu niedługiego okresu. Szybciej zapamiętują więc np. nazwę i logo, a gdy potrzeba są w stanie je — nie wiedząc sami skąd — odtworzyć.